Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2026-2030 yıllarını kapsayan “İklim Değişikliği Eylem Planı” doğrultusunda, iklim değişikliğinin çevresel ve biyolojik etkilerinden kaynaklanan sağlık risklerine karşı eğitim paydaşlarının korunması önem arz etmektedir. Bakanlık, öğrenci, öğretmen ve diğer paydaşların fiziksel, ruhsal ve sosyal iyilik hallerini muhafaza etmek amacıyla çeşitli adımlar atmaya hazırlanıyor. Eğitim ortamlarının iklim değişikliğine dayanıklı ve sağlık dostu hale…
Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2026-2030 yıllarını kapsayan “İklim Değişikliği Eylem Planı” doğrultusunda, iklim değişikliğinin çevresel ve biyolojik etkilerinden kaynaklanan sağlık risklerine karşı eğitim paydaşlarının korunması önem arz etmektedir. Bakanlık, öğrenci, öğretmen ve diğer paydaşların fiziksel, ruhsal ve sosyal iyilik hallerini muhafaza etmek amacıyla çeşitli adımlar atmaya hazırlanıyor.
Eğitim ortamlarının iklim değişikliğine dayanıklı ve sağlık dostu hale getirilmesi hedeflenirken, küresel kuraklık risklerine karşı okul ve kurumlardaki sağlıklı yaşam koşullarının geliştirilmesi öncelikli konular arasında yer alıyor. Bu doğrultuda, öğrencilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarının yaygınlaştırılması için “Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı” başlatılacak. Artan ortam sıcaklıklarının etkilerine karşı gıda güvenliğini sağlamak amacıyla okul kantin ve yemekhanelerde “Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi” kurulacak.
Ayrıca, karbon ayak izi düşük ürünlerin önceliklendirildiği “Sürdürülebilir Menü Yönetim Sistemi” ile sağlıklı beslenmeyi teşvik edecek adımlar atılacak. Temiz içme suyuna erişimi kolaylaştırmak amacıyla okullarda yüksek filtrasyonlu su pınarlarının yaygınlaştırılması planlanırken, su tasarrufu bilincinin artırılması için de önlemler alınacak.
Öğrenme ortamlarında iç hava kalitesini iyileştirmek ve öğrencilerin sağlığını korumak adına doğal havalandırma sistemleri kullanılacak ve iç ortam hava kalitesi ölçüm sistemleri kurulacak. Bununla birlikte, öğretmen, öğrenci ve diğer paydaşlara iklim değişikliği ile ilgili eğitimler verilerek farkındalık oluşturulması hedefleniyor.
Bakanlık ayrıca, “yeşil okul” uygulamaları çerçevesinde sıfır atık yönetimi, su verimliliği, biyoçeşitliliğin korunması ve çevre farkındalığı konularında da adımlar atacak. Eğitim kurumlarında sıfır atık yönetim sisteminin etkin bir şekilde uygulanması için gerekli düzenlemeler yapılacak ve su verimliliğini sağlayan teknolojilerin kullanımı teşvik edilecek. Okullarda ayrıca yağmur suyu hasadı, gri su kullanımı ve kompost sistemleri gibi uygulamalar hayata geçirilerek çevre dostu adımlar atılacak.
Sonuç olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın İklim Değişikliği Eylem Planı kapsamında önemli adımlar atılarak eğitim kurumlarının iklim değişikliğine karşı dirençli hale getirilmesi ve çevre sürdürülebilirliğinin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, öğrencilerin, öğretmenlerin ve diğer paydaşların katılımıyla daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir eğitim ortamı oluşturulması hedeflenmektedir.
Reklam & İşbirliği: [email protected]