Fransa’da Müzik Bayramı öncesi aşırı sıcaklar alarm seviyesine ulaştı. Hükümet, 35 vilayette alkol tüketimine kısıtlama getirdi.
Fransa hükümeti, aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verilen 35 vilayette, Müzik Bayramı kutlamalarının yapılacağı yarın kamusal alanda alkol tüketimini yasaklama kararı aldı. Başbakanlık, valiliklere bu yönde talimat verdi.
Fransız meteoroloji ajansı Meteo-France, ülke genelinde etkili olan aşırı sıcaklar nedeniyle yarın 35 vilayette alarm seviyesini kırmızıya yükselttiğini duyurdu. Başkent Paris de bu vilayetler arasında yer alıyor.
Ulusal basında yer alan haberlere göre, Fransa Başbakanı Sebastien Lecornu’nun başkanlığında bakanlar arası kriz birimi, aşırı sıcaklara karşı önlemleri görüşmek üzere toplandı.
Başbakanlıktan yapılan açıklamada, valiliklere Müzik Bayramı’nda kırmızı alarm seviyesindeki vilayetlerde kamusal alanda alkol tüketimini yasaklama kararı alma talimatı iletildi. Ayrıca, devlet ve kamu servislerinin düzenlediği etkinliklerde de alkol sunumu yapılmaması istendi.
Hükümet, bu kısıtlamanın sağlık çalışanlarının en hassas vatandaşların bakımına odaklanabilmesi için gerekli olduğunu belirtti. Aşırı sıcaklarda alkol tüketiminin sağlık risklerini artırdığı vurgulandı.
Bas-Rhin Valiliği, X platformundaki hesabından yaptığı açıklamada, aşırı sıcaklarda alkol tüketiminin susuzluk, sıcak çarpması ve bilinç kaybı riskini önemli ölçüde artırdığını bildirdi. Bu durumun acil servisler üzerindeki yükü artırabileceği ifade edildi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]